Recepcja – standard na najwyższym poziomie.

Recepcja to pierwszy pion obiektu hotelowego, z którym gość hotelowy ma do czynienia. Tam spotyka pierwszych pracowników, którzy wywrą na nim dobre lub złe wrażenie. Umiejętności recepcjonistów są ważne, ale równie ważne jest zapewnienie im narzędzi do efektywnej i profesjonalnej pracy.

Czym charakteryzuje się nowoczesna recepcja?

Współczesny hotel, chcący z powodzeniem konkurować na rynku obiektów noclegowych, musi posiadać recepcję spełniającą określone standardy.
Recepcja w pierwszej kolejności musi być reprezentatywna. Gość hotelowy na podstawie tego, co zobaczy w recepcji, wyrobi sobie obraz całego obiektu. Jeśli to wrażenie będzie niekorzystne narażamy się na ryzyko nazbyt krytycznej oceny względem innych aspektów takich jak standard pokoi, atrakcyjność bazy towarzyszącej i temu podobnych. Mogą one cechować się najwyższymi standardami, ale nieprzyjemne doświadczenia z recepcji mogą zniekształcić ich obraz.
Recepcja musi też charakteryzować się indywidualizmem. Mowa tutaj o odpowiednim designie, zgodnym z designem hotelowej marki, ale też o indywidualizmie wynikającym z czynników lokalnych. Jeśli obiekt znajduje się w górach, warto wpleść motywy góralskie w projekt recepcji. Dotyczy to motywów morskich, czy innych związanych z przestrzenią, terenem. Mogą być to też indywidualizmy związane z językiem, strojami, ogólnie kulturą lokalną.
Dobrymi przykładami są obiekty sieci Best Western, zlokalizowane w dużych miastach Polski. Warto zwrócić na zachowaną, zgodną z charakterem krakowskiego Starego Miasta fasadę budynku Best Western Plus Kraków Old Town Hotel oraz jego recepcję. Więcej o tym hotelu tutaj: https://www.bestwestern.pl/booking-path/hotel-details/best-western-plus-krakow-old-town-krakow-81019

Od ogółu do szczegółu.

Recepcja znajduje się zazwyczaj w bliskim sąsiedztwie wejścia, co jest zrozumiałe. Dzieli się ona na część zewnętrzną, która jest ogólnodostępna i to ona spełnia funkcję reprezentacyjno-usługową oraz na część wewnętrzną przeznaczoną wyłącznie do użytku personelu. Jest to tak zwane zaplecze.
Recepcja w hotelu to miejsce, gdzie można uzyskać wszystkie potrzebne informacje. Recepcjonista odpowiada za sprawny proces przekazywania gości hotelowych do dalszych pionów. Obecne recepcje nie tylko przyjmują gości, zajmują się również procesem rozliczania za pobyt oraz innymi płatnościami.
Częścią recepcji jest też zazwyczaj przypisany do niej hol, czyli część, gdzie goście hotelowi mogą usiąść. Miejsce to służy do komfortowego oczekiwania, ale i, w razie konieczności, odpoczynku.